İmamoğlu, ‘Bakanlık davet etti’ demişti! Bakan Uraloğlu’ndan ‘Ekrem İmamoğlu’ sorusuna yanıt
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yarın açılışı yapılacak “Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistemi ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi”nde incelemelerde bulunduktan sonra Yedikule Garı’nda düzenlenen basın toplantısında konuştu.
“Yeni projelere devam ediyoruz”
Türkiye’de nüfus ve araç sayısının artmasına paralel olarak özellikle büyük şehirlerde yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmanın en önemli yolunun raylı sistemleri yaygınlaştırmak olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Bu noktada MEB olarak, Ulaştırma ve Altyapı Ülkemiz genelinde 12 ilde 868,3 kilometre işletmemiz var. 398,8 kilometre şehir içi demiryolu hattı inşa ettik. Yeni projelere devam ediyoruz. Şu anda Bakanlık olarak toplam 868,3 kilometre inşaatına devam ediyoruz. Kocaeli, Konya, Bursa ve İstanbul’da devam eden 8 projede 98 kilometrelik demiryolu hattının . Açılışını yarın yapacağımız projede İstanbul’da inşaatı devam eden diğer hatlarımız ise Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Kirazlı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı ve Altunizade – Çamlıca Cami – Bosna Bulvarı metro hatlarıdır. Bu 4 projenin toplam uzunluğu 52,2 kilometredir. Özetle; İstanbul’un kent içi ulaşım ağını güçlendiren, dünyanın en özgün ve saygın kent içi raylı sistem projelerini birer birer hizmete sunuyoruz” dedi.
“SİZLERE ŞEHRİN MERKEZİNDE HARİKA BİR YEŞİL FIRSAT SUNUYORUZ”
Bakan Uraloğlu, Pendik-Sabiha Gökçen Metro Hattını Ekim 2022’de, İstanbul Havalimanı-Kağıthane Metro Hattını geçen yıl 22 Ocak’ta, Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattını ise 8 Nisan’da hizmete açtığını hatırlattı. “Yaklaşık bir ay önce Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattımızın son bağlantısı olan Kağıthane-Gayrettepe kısmını hizmete açtık. Yarın ise 100 yıldır İstanbul ulaşımının temel taşlarından biri olan Sirkeci-Kazlıçeşme hattının sekizincisini hizmete açacağız. 140 yaşında ama asrın projesi Marmaray ile hizmetini tamamladıktan sonra atıl hale geldi. 3 kilometrelik hattımızı modernize edilmiş bir şekilde hizmete açacağız. Gerekli iyileştirme ve tadilatları yaparak bu hattı tekrar eski haline getirdik. Hem 8 istasyonlu demiryolu hem de yaya odaklı ekolojik proje olarak bambaşka bir yapıyla İstanbul’da hizmete girdik.Projemiz kapsamına ayrıca şunları da dahil ediyoruz: 7,3 kilometrelik yaya ve İstanbul nüfusuna da katkıda bulunduk. bisiklet yolları, 122 bin 550 m2 meydan ve rekreasyon alanı, 6 bin m2 kapalı sosyal ve kültürel alan, 74 bin m2 yeni yeşil alan, 22 adet otoyol ve yaya alt geçidi yapımı. 215 bin metrekarelik çalışma alanının 92 bin 450 metrekaresini demiryolu taşımacılığı için kullandık. Geri kalan 122 bin 550 m2’lik alan ise yaya alanı, bisiklet ve scooter yolu, dinlenme, spor ve rekreasyon alanlarına tahsis edildi. Dolayısıyla yeni nesil bir ulaşım projesini İstanbul’umuza kazandırdık. Bu bölümü İstanbullularımızın yaya kullanımına açarak şehrin göbeğinde harika bir yeşil alan imkanı sağlamış olduk” dedi.
“ERİŞİMİ KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN YENİ BİR DURAK EKLEDİK”
Bakan Uraloğlu, projeyle sadece demiryolunu yapmakla kalmayıp, hat boyunca yaşayan insanların yaşam konforunu artıracak başka tedbirleri de hayata geçirdiklerini belirterek, şöyle konuştu: “Projemiz kapsamında tescilli hat duraklarını da yaptık. Atalarımızın emaneti olan Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı ve Kumkapı’da sanat tarihçileri, mimarlar, restoratörler ve arkeologlarla birlikte çalışıyoruz.” Kararlar doğrultusunda restore ettik. Yine proje kapsamında sahil yolu ile Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerini birbirine bağlayan kavşağı modernize ettik, alt geçit alanını artırarak ambulans ulaşımına uygun hale getirdik.Hastanelere erişimi kolaylaştıracak yeni bir durak ekledik. Cerrahpaşa ve Samatya’da.Projemiz sayesinde 2024-2053 yılları arasında karayollarının yönetimi ve bakımı, yol kazalarının azaltılması ve zaman tasarrufu ile toplam ekonomik kazanç 800 milyon euro civarında olacak.Ulaştırma Bakanlığı gibi Altyapı, Gebze-Halkalı banliyö hattı yani Marmaray, Levent-Hisarüstü, Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havaalanı, Gayrettepe Havaalanı-İstanbul ve Başakşehir Çam Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir metro hatlarını, İstanbul’a 131 kilometre demiryolu hattı ekledik. Yarın Sirkeci-Kazlıçeşme hattımızı açtığımızda bu uzunluk 139,3 kilometreye çıkacak. Bu yılın ilk çeyreğinde; 8,4 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı hattını ve Halkalı-İstanbul metro hattımızın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasındaki 14 kilometrelik kısmını tamamlayıp hizmete açmayı planlıyoruz” dedi.
Yapılan araştırmaların İstanbul’un 1004 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğunu gösterdiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “İstanbul’un ulaşım sorununu yüzeyden çözmek artık mümkün değil. Yer altına yani metrolara inmemiz gerekiyor. Projeler ilerledikçe.” Bakanlığımız tamamlandığında İstanbul’un demiryolu sisteminin uzunluğu 394 kilometre olacak. 2 kilometreye çıkacağı dikkate alındığında bu, 600 kilometrenin üzerinde bir metro hattı daha yapılması gerektiği anlamına geliyor. şehir içi ulaşımda öncelik bu yönde olmalıdır. İstanbul, temel atma töreni değil, ihtiyaca cevap veren proje, yani gerçek hizmet bekliyor. İstanbul vatandaşımızın sorunlarıyla gerçek hizmet bekliyor. Bir belediye başkanını hak ediyor. Tek amacı İstanbul olan: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız AK Parti’miz Murat Kurum’la birlikte İstanbul’daki durgunluk dönemine ve seçimlerin hemen ardından raylı sistemin uzunluğuna son veriyoruz. Mevcut yönetimin uzun süre dayanamadığı belediyenin sorumluluğu bu şekilde ilk 5 yılda azaltıldı.” 2034 yılında bunu ikiye katlayarak 1.004 kilometreye çıkaracağız” dedi.
SORUNUN CEVABI EKREM İMAMOĞLU
Bakan Uraloğlu, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun açılış davetine ilişkin açıklamalarına ilişkin bir basın mensubunun sorusunu yanıtlayarak, “Bu, dün de, bugün de İstanbul’un ve Türkiye’nin gündemindeydi. gündemimizde olacak bir konu. Nasıl hizmet edebiliriz?” İstanbul? “Kimin hangi törene nasıl katılacağı, kimin hangi sırada oturacağı, kimin hangi sırada konuşacağı kaygısındayız. Yarın burada güzel bir hizmet açacağız. Bizim derdimiz İstanbul’a hizmet olmalıdır” yanıtını verdi.
BİR TEST SÜRÜŞÜ YAPTIĞINIZ
Bakan Uraloğlu, açıklamalarının ardından Sirkeci-Kazlıçeşme demiryolu hattında test sürüşü yaptı. Projeyle nostaljik ve eğlenceli bir yolculuk yapılacağını belirten Uraloğlu, daha sonra Sirkeci tren istasyonunda bekleyen vatandaşlarla buluştu. Vatandaşlarla çay eşliğinde sohbet eden Uraloğlu, İstanbulluların projeyi beğendiğini ve kendilerine teşekkür ettiğini söyledi.
Kaynak: İHA