Otomobil ve hafif ticari araç satışlarında düşüş yaşandı

Türkiye Otomotiv Pazarındaki Düşüş

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) verilerine göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2025 yılının Ocak-Şubat döneminde bir önceki yıla göre yüzde 14,2 oranında bir düşüş göstererek toplam 159 bin 384 adet satışla kapandı. Bu dönemde otomobil satışları da yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965 adete geriledi.

Pazar Segmentleri Analizi

Hafif ticari araç satışları ise yüzde 30,4 azalarak 27 bin 419 adet oldu. 2025 Şubat ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,4 oranında bir düşüş yaşadı. Bu ayda otomobil satışları 76 bin 21 adete, hafif ticari araç satışları ise 14 bin 709 adete düştü.

Uzun Dönem Satış Verileri

2025 yılı Şubat ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı, son 10 yılın ortalama satışlarına göre yüzde 59,3 artış gösterdi. Otomobil pazarında bu artış yüzde 75,8 olarak kaydedilirken, hafif ticari araç pazarında ise yüzde 7,4 olarak gerçekleşti.

Otomobil Pazarında Tercihler

Otomobil pazarında, segmentlere göre pazarın yüzde 82,6</strong'sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturuyor. C segmenti otomobiller, 74 bin 343 adetle yüzde 56,3 pazar payına sahipken, B segmenti otomobiller 34 bin 175 adetle yüzde 25,9 pay aldı.

  • En çok tercih edilen gövde tipi: SUV otomobiller (%58,6 pay)
  • SUV otomobiller: 77 bin 344 adet
  • Sedan otomobiller: %24,6 pay
  • H/B otomobiller: %16,1 pay

Otomobil pazarında motor tipine göre de benzinli otomobillerin payı yüzde 49,6 olurken, elektrikli otomobiller yüzde 12,7 pay aldı. Bu veriler, tüketicilerin hangi tür araçları tercih ettiğini göstermektedir.

Otomotiv sektörü ile ilgili daha fazla bilgi ve güncellemeler için guncelgundem.net.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

holiganbet pusulabet jojobet casibom jojobet holiganbet
gaziantep escort gaziantep escort