İngiltere’de tüketici güveni zayıf kaldı
AA
Oluşturulma tarihi: 28 Kasım 2024 12:07
Tüketici güveni İngiltere'deki Noel harcamaları öncesinde zayıf kalmaya devam ediyor.
İngiliz Perakendeciler Birliği'nin (BRC) Kasım ayı tüketici güven anketine göre önümüzdeki üç aya ilişkin tüketici beklentileri kötüleşti.
Ekim ayında ülkede açıklanan Sonbahar Bütçesi öncesinde de yaygın olan tüketici kaygıları Noel öncesinde artmaya devam ediyor.
Bu çerçevede tüketicilerin ekonomiye ilişkin gelecek 3 aya ilişkin beklentileri Ekim'de -17, Kasım'da ise -19 seviyesindeydi.
Zayıflayan tüketici güveni hakkında yorum yapan BRC CEO'su Helen Dickinson, sonbahar bütçesinden sonra tüketici güveninde çok az değişiklik olduğunu söyledi.
Pek çok kişinin Noel öncesinde ekonomi konusunda endişe duyduğunu kaydeden Dickinson, şunları söyledi:
“İnsanların kişisel mali durumlarına ilişkin beklentilerinde hafif bir iyileşme olmasına rağmen, bu durum genel olarak ekonomiye ilişkin beklentilerdeki düşüşle dengelendi. Kişisel perakende harcamalar pozitif kalmayı sürdürdü ve hafif arttı; tüketicilerin krize hazırlanmaları beklendiği için bu normaldir. Kriz. Tatil sezonunda gıda dışı harcama beklentileri düşük “Ancak, insanlar tatil toplantılarına hazırlanırken restoran beklentilerinde iyileşme görüldü. Arkadaşlar ve akrabalarla Noel”.